Med en konkurrencedygtig sikker mail-løsning fra Jysk IT kan mindre erhvervsdrivende trygt sende følsomme data til blandt andre medarbejderne.
Prismæssigt giver det nu mere mening for enkeltpersoner og selvstændige som for eksempel landmænd at anskaffe sig en sikker mail-løsning.
At en mail er sikker betyder, at beskeden er krypteret, så uvedkommende ikke kan se den. Udover at sikre din mailkorrespondance opfylder du med brug af sikker mail også kravene til GDPR-reglerne, også kaldet persondataforordningen.
Hidtil har de eksisterende sikker mail-løsninger primært henvendt sig til større erhvervsvirksomheder på grund af prisen. Men hos Jysk IT tilbyder man nu også en løsning, der er målrettet mindre og mellemstore virksomheder, til en mere overkommelig pris.
– Det var efterspørgslen på en god og billig løsning blandt vores kunder, der satte os i gang med udviklingen af en sikker mail-løsning via en samarbejdspartner, fortæller Jess Juul Ellegaard, chef hos Jysk IT.
Den hastigt voksende it-virksomhed med hovedsæde i Billund fandt frem til en sikker mail-løsning, hvor kunderne betaler per emailadresse, og hvor antallet af mails, som de sender, er underordnet.
– Udover at vores løsning prismæssigt er meget konkurrencedygtig, er den også meget enkel at bruge; ét enkelt klik gør det muligt at sende en sikker mail uanset modtagerens opsætning. Programmet klarer selv hele krypteringsprocessen. Du vælger selv, hvornår du vil sende en sikker mail, eller du kan vælge en opsætning, hvor det sker automatisk, hver gang du sender en mail, sammenfatter Jess Juul Ellegaard, der oplever, at kunderne har taget rigtig godt imod løsningen.
Programmet gør det desuden muligt for eksterne kontakter at sende sikkert via en portal, hvor modtageren får et link til det sendte.
– Og skulle du få brug for at kunne bevise, at du har sendt en eller flere mails, har du mulighed for at tilgå en log, tilføjer Jess Juul Ellegaard.
I slutningen af maj 2018 trådte persondataforordningen – også kaldet GDPR – i kraft. Forordningen bestemmer, hvordan virksomheder skal behandle persondata, og hvordan de skal kunne dokumentere, at de behandler persondata lovligt.
Almindelige personoplysninger kan f.eks. være identifikationsoplysninger som navn og adresse eller oplysninger om økonomi, skat, gæld, sygedage, familieforhold, eksamen, ansøgning og CV.
Følsomme personoplysninger er udtrykkelig afgrænset i databeskyttelsesforordningen, og adgangen til at behandle disse oplysninger er snævrere end ved almindelige personoplysninger. Det kan f.eks. være oplysninger om politisk overbevisning, genetiske data eller seksuel orientering.