Dyreklinikken i Rødvig er blandt den stigende gruppe af dyrlæger, der vælger at købe en komplet IT-løsning hos Jysk IT.
– Kundetilfredshed og kundepleje er hjørnestenene i vores klinik — og for at kunne levere på det hver eneste gang, er det meget vigtigt for os, at vores IT-løsning altid fungerer, siger Mikkel Haxø Petersen, der er indehaver af Dyreklinikken i Rødvig.
På klinikken i Rødvig arbejder Mikkel Haxø Petersen som dyrlæge, hvor han assisteres af Stina, der er uddannet veterinærsygeplejerske. Som administrative medarbejdere er der også ansat en bogholder og en webansvarlig.
– Vores primære fokus ligger på kæle- og familiedyr. De fleste af vores patienter er hund og kat. En sjælden gang imellem ser vi mindre dyr som hamster, marsvin, kaniner osv., fortæller han.
Klinikken har valgt at samle både hardware- og softwareløsninger hos Jysk IT, og det indbefatter alt fra computer, printer, labelprinter, skærme og netværksudstyr på hardwaresiden — og Microsoft 365, antivirus og backup på softwaresiden.
– Vi er få medarbejdere i klinikken, og der er ingen af os, der ved ret meget om IT. Og når man som mig samtidigt har en forventning om, at det bare skal virke, så bliver man også nødt til at alliere sig med folk, der ved, hvad de laver, siger han.
Derfor har Mikkel Haxø Petersen valgt at indgå en fri support-aftale med Jysk IT, der indebærer, at han altid kan komme i kontakt med supporten, som arbejder på udfordringen, indtil den er løst. Dette kan indebære support over telefonen, remote desktop eller et fysisk besøg, hvis det skulle være nødvendigt.
– Jeg har fået en meget smidig løsning, hvor vi altid kan få den support, vi har brug for. Men også helt fysisk er vores løsning smidig, for vi har indrettet flere forskellige arbejdsstationer, hvor vi nemt kan tilslutte vores egen bærbar med et enkelt stik, og så er vi kørende med skærm, mus, tastatur og netadgang, siger han.