”Tandlægerne i Centrum” er blandt de efterhånden mange tandklinikker rundt i landet, der benytter sig af ydelser og produkter fra Jysk IT.
– Hos os er patienterne altid i centrum. Vi går op i at skabe trygge rammer, og vi bruger det nyeste udstyr og de bedste materialer. Klinikken er 100 procent digital, og vi bruger vores CT-scanner til diagnostik, hvis det giver bedre diagnostik, beretter tandlæge Alex Hartmann, der ejer klinikken sammen med Ane Boe-Hansen.
I klinikken, der ligger i Vejle, arbejder i alt 17 engagerede medarbejdere, heriblandt flere erfarne tandlæger og assistenter, som løbende efteruddanner sig i både ind- og udland.
– Vi arbejder med almindelig tandbehandling, kirurgisk behandling, rodbehandling med mikroskop og faktisk også en del tandregulering, opremser Alex Hartmann.
Udover hardware som skærme, røntgen-pc’ere, bærbare pc’ere, iPads, kliniske tastaturer og mus har klinikken valgt en række serviceydelser såsom sikkermail, backup, antivirus og en supportaftale, der også omfatter fysiske besøg efter behov.
– Overordnet skaber løsningerne fra Jysk IT tryghed i hverdagen. Vi har en sikker support til alt hardware og software. Før havde vi forskellige løsninger, og produkterne var ustabile i både kvalitet og levering, fortæller Alex Hartmann og uddyber:
– Vi startede fem medarbejdere, men nu er vi blevet en relativ stor klinik, så der kom et tidspunkt, hvor vi fik brug for mere sikkerhed. Da jeg ikke bare kan smide tingene midt i en operation, duer det ikke, at jeg er tovholder på vores IT-løsninger. Så da vi fik en vis størrelse, gav det mening med et stort supportsted. Opstår der problemer, ringer medarbejderne til Jysk IT i stedet for at tage fat i mig. Jysk IT reagerer hurtigt. Der bliver handlet, og de kommer hurtigt for at løse problemerne.
Klinikejeren sætter desuden pris på, at Jysk IT har en innovativ interesse.
– Et eksempel er sikkermail. Før kostede det noget hver gang, vi skulle sende en sikker mail til patienterne, men efter at Jysk IT har udarbejdet en løsning særligt for tandklinikker, betaler vi nu i stedet et fast beløb.
At medarbejderne får it-support, som de rent faktisk forstår, er også et vigtigt parameter, som ”Tandlægerne i Centrum” lægger vægt på.
– Vores kontaktpersoner hos Jysk IT er gode til at snakke ”vores sprog” og være i øjenhøjde med os. Har medarbejderen ikke forstand på tingene, så tager de over via fjernsupport, og det er også rart, at de rykker ud, når vi har brug for det, fortæller Alex Hartmann.
– Det vigtigste for os er, at supporten virker! VI har ikke tid til at løse it-problemer.