• IT-udstyr
      • Computere, skærme og tilbehør
      • Printer og forbrugsstoffer
      • Netværksudstyr
      • Kameraovervågning
      • Infoskærm
      • Mobil og tablet
      • IT-service
      • Supportaftale
      • IT-outsourcing
      • Microsoft 365
      • Hosted server
      • Backup
      • Mail
      • Telefon- og internetforbindelser
      • TeamViewer
      • AnyDesk
      • IT-sikkerhed
      • Datasikkerhed
      • Sikker mail
      • Klientsikkerhed
      • IT-support
      • Kundebesøg
      • Eget værksted
      • Landmand Hans Chr. Dahl
      • Tandlægerne i Centrum
      • Tandlæge Bente Canter
      • Dyrlæge Mikkel Haxø Petersen
      • BMC Leasing
      • Medarbejdere
      • Vores historie
      • Samarbejdspartnere
      • Job hos Jysk IT
      • Lærling hos Jysk IT
  • +45 76 60 22 00
  • Support
  • Kontakt
  • Om Jysk IT

    Lærling hos Jysk IT

    Et perfekt mix af passion og nysgerrighed

    Lærling hos Jysk IT

    Ved Jysk IT ansætter vi både IT-supporter- og datateknikker-lærlinge. Når vi ansætter en datateknikker-lærling forventer vi, at vedkommende først er udlært IT-supporter, enten ved Jysk IT eller i en anden virksomhed.

    Lærlingestrategi

    Hos Jysk IT har vi en lærlingestrategi, der hjælper lærlingene med både faglig og personlig udvikling. I strategien er der listet nogle af de læringsmål og faglige kompetencer, som en lærling skal mestre i løbet af læretiden.

    Eksempler på læringsmål:

    • Effektiv telefonhåndtering
    • Kend dine begrænsninger

    Eksempler på faglige kompetencer:

    • Support til lokale computere og tablet
    • Hosting og lokale servere
    • Fejlsøgning på netværk såsom VPN
    • Trådløs eller kablet net

    Lærlingeroller

    Gennem læretiden er det muligt for en lærling hos Jysk IT at varetage flere forskellige roller. Det kunne eksempelvis være en 1st line support-rolle eller en serversupportrolle. Det er forskelligt, hvor længe man varetager de forskellige roller, og ikke alle lærlinge når alle roller i deres læretid. Det afhænger meget af evner, interesser og hvor der er behov for ressourcer.

    Mød Peter

    Peter startede som datatekniker lærling og blev efter sin læretid ansat som IT-konsulent, hvor han primært beskæftiger sig med Microsoft 365 og serverdrift.
    I dag er Peter produktspecialist og har specialiseret sig indenfor Microsofts cloudløsninger.

    Hvorfor blev du lærling i Jysk IT?

    Jeg synes forløbet var meget lærerigt og varierende, fordi du får lov til at komme i kontakt med alle dele af virksomheden og IT-driften hos kunderne. Derudover får man lov til at dykke ned i netop det, som interesserer en og får løbende mere ansvar, som gør at man vokser sammen med opgaverne.

    Mød Patrick

    Patrick startede som 29-årig, som IT-supporter lærling i Jysk IT. Patrick arbejder primært med landbrugskunder i 1st line supporten.

    Hvorfor blev du lærling i Jysk IT?

    Det er ikke så lang tid siden, jeg startede i Jysk IT.
    Jeg er blevet taget godt imod og jeg er glad for, at være i et stærkt team med et godt sammenhold. Selvom jeg ikke har været ansat i så lang tid, så kan jeg også mærke, at jeg flytter mig fagligt hver dag.

    Fokus på sammenhold og fællesskab

    I Jysk IT er fællesskab en vigtig parameter og vi har ofte sociale arrangementer efter arbejde. Det kan være alt fra hyggelige biografture til mere action prægede aktiviteter såsom gokart. Noget nyt på stammen er, at vi har fået vores helt eget Counter Strike hold til Firma:CS, hvor vi kæmper om at vinde titlen som vinder af Firma CS samt en pengepræmie.

    Ønsker du at høre mere om os, eller har du spørgsmål til Jysk IT som læreplads?

    Kontakt os på it@jyskit.dk.

    Hotline

    Hovednummer

    +45 76 60 22 00

    Supportcentret

    +45 76 60 21 21

    Landbrug

    +45 76 60 22 22

    Dyrlæger

    +45 76 60 23 23

    Tandlæger

    +45 76 60 24 24

    Kontakt E-mail

    it@jyskit.dk

    Support E-mail

    support@jyskit.dk

    Åbningstider

    Mandag - torsdag

    07.00 – 16.30

    Fredag

    07.00 – 14.00

    Brug for hjælp uden for normal supporttid?
    Vagten kan træffes på alle vores numre fra kl. 16.30 – 21.00 på hverdage, dog fredag fra kl. 14.00 – 21.00
    I weekenden og på helligdage fra kl. 08.00 – 15.00

    Om

    Det hele begyndte med én mand på et lille kontor i Give for mere end 35 år siden. Siden da er der sket meget, både med Jysk IT og med IT-branchen. Vi har fulgt med udviklingen, og I dag tæller virksomheden mere end 50 dedikerede medarbejdere

    Find os

    Billund (Hovedkvarter)
    Majsmarken 1
    7190 Billund

    Rutevejledning

    Sønderborg
    Coriolisvej 1
    6400 Sønderborg

    København
    Frederikssundsvej 177
    2700 København

    © Jysk IT
    Website af Superego
    • Cookiepolitik
    • Privatlivspolitik