På landmand Hans Chr. Dahls bedrift i Fuglebjerg på Sjælland er der nok at se til. Han sætter stor pris på, at IT-løsningerne bliver leveret af en virksomhed med kendskab til branchen.
Jysk IT leverer både produkter og ydelser til bedriften, til de i øjeblikket fem medarbejdere og til Hans Chr. Dahls private bolig, hvor han har kontor og administration.
På bedriften arbejder de med FRATS-produktion af grise (Fra Afvænning Til Slagtning). Den årlige produktion er på 21.500 slagtesvin.
Til den største stald og hovedejendommen har Hans Chr. Dahl valgt at få opsat kameraovervågning.
– Vi bruger overvågning for at kunne følge med i aktiviteterne på det pågældende sted og for at forebygge tyveri og besøg af ubudne gæster. Takket være kameraovervågningen kan vi spole tilbage og se, hvem der har opholdt sig på stedet, forklarer svineproducenten.
Han har desuden netop investeret i en infoskærm, som skal hænge i frokoststuen, for at han og medarbejderne bedre kan orientere sig om alt fra nøgletal til feriefridage.
Det er også Jysk IT, der sørger for Exchange-mail, backup, det tekniske omkring internettet, en hotline, 365 Office og antivirus.
– Det, jeg godt kan lide ved at købe de forskellige produkter og services hos Jysk IT – og ikke hos eksempelvis en af de store butikskæder, er, at det hele er tilpasset til vores specifikke behov. Og så kender Jysk IT til de forhold, som produkterne skal bruges under. De har et stort branchekendskab, og det er en kæmpe fordel, fastslår Hans Chr. Dahl, der desuden sætter pris på at have én fast kontaktperson:
– Det er en god måde at organisere det på.
Med investeringen i en IP boks-datamix fra Jysk IT kan svineproducenten nu tilgå vådfodringsanlægget direkte fra sin telefon og tablet. På den måde kan han og medarbejderne hurtigt se, hvilke eventuelle fejl, der er, og om det er noget, de kan genstarte uden at skulle køre hen til bedriften.
– Tidligere havde vi en løsning, som ikke fungerede så godt, men det gør den nuværende løsning med IP boksen. Den kan få os til at tage stilling.
Løsningerne fra Jysk IT har i det hele taget gjort dagligdagen nemmere på bedriften.
– Vi får hurtig hjælp og får løst tingene her og nu. Det er utroligt vigtigt. Meget kan jo klares via fjernstyring og mail i dag. På telefonen kommer vi som regel også hurtigt igennem – og ellers oplever vi altid, at der bliver ringet tilbage til os, vurderer Hans Chr. Dahl, der også er tilfreds med dialogen og det sprog, der tales.
– Vi forstår hinanden, bemærker han med et smil.